Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Archiwum LKP Strona Główna

Forum Archiwum LKP Strona Główna » Archiwum » Zakup Lupo Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zakup Lupo
PostWysłany: Czw 12:17, 29 Maj 2008
M
Świeżak
Świeżak

 
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Witam

Mam zamiar na dniach kupić VW Lupo. W grę wchodzą 3 wersje silników:
1,4 benzyna, 1.2 3L TDI oraz 1.4 TDI. Proszę Was o poradę na temat w/w modeli. Chcę kupić ekonomiczne autko, dobrze wyposażone. Benzyniak wiadomo spali najwięcej, ten 1.2 3L najmniej, ale boję się o tą automatyczną skrzynię, nigdy automata ani nie miałem ani nie jeździłem. Jak się sprawuje to autko z tą skrzynią? Posiadacze 1.4 TDI - jak wam autko się spisuje, jak spala itp. Czy warto kupować wersję z brezentowym (otwieranym) dachem? Co do wyposażenia to chciałbym, żeby miało prócz standardu w postaci ABS'u i dwóch poduszek także klimatyzację (choć niekoniecznie), przydałaby się też elektryka szyb i lusterek. Jak powinien wyglądać cenowo tak wyposażony model z takimi silnikami z lat 1998-2001?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:42, 29 Maj 2008
Antonn
Klubowicz LKP
Klubowicz LKP

 
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW


Ja bym brał 1,4 TDI - dlatego że jest tańszy w zakupie niż 3L, pali może trochę więcej ale jest dynamiczniejszy. 1,4 16v nie jest tak oszczędny jakby się wydawało więc raczej odpada. A ten automat podobno się w lupo dobrze sprawuje-nie słyszałem żeby ktoś narzekał. Więc wybór należy do ciebie:)Tak się składa że ja mam ten dach i fajnie w lato z otwartym jeździc. Nic nie przecieka itd. Sprawuje się idealnie.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:55, 29 Maj 2008
polityk
Początkujący
Początkujący

 
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa


Witam serdecznie,

jestem szczęśliwym posiadaczem Lupo 1.4 TDI. Rok temu stałem przed takim samym dylematem i:

(dłuższy wywód)

Przeanalizowałem dosyć dobrze całościowo rynek Lupo. Od benzyny 1.0 do GTI przez 3L do 1.4 TDI.
Z całości procesu analizy wynikało, że 1.0 jest dobry, ale mimo wszystko benzyna, więc dynamika nie jest taka jak w dieslu. 1.4 benzyna, fajny ale niestety nie tak oszczędny, mimo że kupić można dosyć tanio. 1.6 16V? Świetna sprawa, rakieta na kółkach 125 koni i 1 tona masy w tak niedużym samochodzie robi swoje (znam dwa GTI robiące 7.3 do setki na fabrycznym silniku), jednakże GTI jest droższe w utrzymaniu. Diesle? To jest to. Rozglądałem się za 3L 1.2 TDI bo to sympatyczny samochód i ma piękną kierownicę. Ale to nie wszystko. 3L mimo oszczędnego silnika o mocy 62 KM jest całkiem dynamiczny. Jednkaże konstrukcja z aluminium powoduje to, że części mimo wszystko są droższe (różnica w cenie kompletnego zawieszenia w 3L a 1.4 TDI to około 1200 pln - mówię o nowych częściach). Dodatkowo skrzynia biegów w 3L to nic innego jak skrzynia manualna sterowana siłownikami i operowana przez komputer. Takie małe oszustwo VW, że niby jest to skrzynia automatyczna. Dodatkowo w przypadku awarii jest raczej droga w naprawie, choć z tego co słyszałem psuje się rzadko (ktoś musiałby ostro ją katować, żeby się poddała). Oczywiście spalanie na poziomie 3 litrów to fajna rzecz.

Moje ulubione - Lupo 1.4 TDI. Jak to jest? Jest dobrze ale...
Jest to specyficzny samochód o dobrych osiągach, ciekawej charakterystyce dynamiki a także umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo diesla. Mogę pochwalić, iż 1.4 TDI spaliło mi w trasie Katowice-Warszawa 3,8 l/100km. Wynik dobry ale... Warszawa- Poznań spalanie na autostradzie wielkopolskiej między 6.5 - 11 l/100km, jednakże to zrozumiałem przy 190 km/h. Średnie spalanie miejscie od 4.5 do 7 l/100km zależy jak dużo stoi się w korkach. Sama dynamika silnika pozwala na bardzo przyjemną jazdę jak i bezpieczne wyprzedzanie ze względu na płynnie rozłożony moment obrotowy 195Nm od 2100 obr/min do końca skali. Ciekawostką jest fakt, iż części do Lupo 1.4 TDI są znacznie tańsze niż do 3L, co powinno cieszyć większość użytkowników. Przykłady - kompletny rozrząd - 550 pln, komplet tarcz na przód 190 pln, komplet klocków na przód 175 pln, zawieszenie (przykład mojego Koni 60/40) - 1300 pln. Przykładów można mnożyć i dzielić ale co jeszcze - ceny:
roczniki o których wspomniałeś:
Lupo 1.0 - 11.000 - 15.000 pln
Lupo 1.4 - 12.500 - 17.000 pln
Lupo 1.2 TDI - 16.000 - 22.500 pln
Lupo 1.4 TDI - 16.000 - 19.000

Tyle ode mnie.

Gdyby ktoś miał pytania, dajcie znać.

pozdrawiam
polityk


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:31, 29 Maj 2008
Janek
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmno/Toruń
Płeć: chłopak


Ja ze względu na ograniczony fundusz zakupiłem 1,0. Generalnie jestem zadowolony ale marzy mi się dieselek i to właśnie taki jak ma polityk. 1,4 TDI. Moim zdaniem w tym autku ten silnik łączy w sobie wszystko co potrzeba. No i cena niższa niż 3L. Chociaż specyfika 3L też przyciąga:P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:56, 09 Cze 2008
hewlettt
Początkujący
Początkujący

 
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


a co wybralibyście jeśli nie byłoby róznicy w cenie pomiedzy 1.4TDI a 1.2TDI??

znalazłem ładna sztukę 1.2TDI w dobrej cenie, zastanawia mnie tylko ta skrzynia, osobiście nie mam nic przeciwko automatowi (do tej pory jezdziłem głownie takim samochodem), tylko myślę o tym jak będzie z pozniejsza sprzedaza... czy jest wziecie na 3L - ki? czy ludzie w Polsce nadal boja sie automatów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:06, 09 Cze 2008
Janek
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmno/Toruń
Płeć: chłopak


Ludzie w polsce na pewno boją się automatów, jednak ten w lupo jest dosc specyficzny i nie odstrasza. Jednak gdybym mial do wyboru 1,4 tdi i 1,2 tdi hmmm....dylemat byłby duży ale chyba jednak 1,4 TDI

ps. Zapraszam do powitalni Smile
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:12, 09 Cze 2008
Antonn
Klubowicz LKP
Klubowicz LKP

 
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DW


hewlettt napisał:
a co wybralibyście jeśli nie byłoby róznicy w cenie pomiedzy 1.4TDI a 1.2TDI??

znalazłem ładna sztukę 1.2TDI w dobrej cenie, zastanawia mnie tylko ta skrzynia, osobiście nie mam nic przeciwko automatowi (do tej pory jezdziłem głownie takim samochodem), tylko myślę o tym jak będzie z pozniejsza sprzedaza... czy jest wziecie na 3L - ki? czy ludzie w Polsce nadal boja sie automatów?

myślę że 1,2 TDI jest fajniejszą opcją. Na pewno znajdą się na niego chętni kiedyś (tym bardziej że paliwo drastycznie skacze w góre)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:25, 09 Cze 2008
bati
Klubowicz LKP
Klubowicz LKP

 
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uniejów
Płeć: chłopak


Ja bym wybrał 1.4 TDI Very Happy jakoś jednak nie jestem przekonany do automatów Very Happy nie ma to jak rączką biegi przełączać w manualnej skrzyni Very Happy he he Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:57, 10 Cze 2008
hewlettt
Początkujący
Początkujący

 
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


widze ze zdania sa podzielone...

spalanie na plus dla 1.2tdi, ale czy to az taka roznica w porownaniu do 1.4tdi? wiadomo, ze 3L z nazwy ciężko jest osiągnąć w tym pierwszym, a drugi chyba dużo więcej nie spali?

i czy ta różnica w spalaniu jest w stanie zrekompensować droższą eksploatacje 3L - ki jeśli chodzi o części zamienne? bo z forum dowiedziałem sie głownie ze sa one jednak troche drozsze...

PS. a co do automatów i manualnych skrzyni, wiadomo w manualu czuje sie wieksza "władze" nad autem, niektorzy mowia, że nudza sie jezdzac automatem... inni ze sie przyjemniej jedzie, wiec opinie sa rozne... dla mnie głownym plusem staje sie wygoda podczas długich postojow w korkach...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hewlettt dnia Wto 12:03, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:02, 10 Cze 2008
Janek
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmno/Toruń
Płeć: chłopak


hewlettt napisał:
widze ze zdania sa podzielone...

spalanie na plus dla 1.2tdi, ale czy to az taka roznica w porownaniu do 1.4tdi? wiadomo, ze 3L z nazwy ciężko jest osiągnąć w tym pierwszym, a drugi chyba dużo więcej nie spali?

i czy ta różnica w spalaniu jest w stanie zrekompensować droższą eksploatacje 3L - ki jeśli chodzi o części zamienne? bo z forum dowiedziałem sie głownie ze sa one jednak troche drozsze...

PS. a co do automatów i manualnych skrzyni, wiadomo w manualu czuje sie wieksza "władze" nad autem, niektorzy mowia, że nudza sie jezdzac automatem... inni ze sie przyjemniej jedzie, wiec opinie sa rozne... dla mnie głownym plusem staje sie wygoda podczas długich postojow w korkach...


Rozmawiałem z ludźmi jeżdżącymi 3L i w trasie wiem że da rade to osiągnac, momentami nawet do 2,8 schodziło. W mieście wiadomo że troche podskoczy. Jak jest z 1,4 TDI to nie wiem ale myśle że więcej niż 1,5 litra nie spali.

A w tym automacie możesz jako tako zmieniac biegi Smile 3L jest taki specyficzny i przyciąga do siebie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:57, 10 Cze 2008
hewlettt
Początkujący
Początkujący

 
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


hm, mnie w sumie tez mit o 3L - ce przyciągnął... wiec moze z innymi ludzmi tez tak jest i będzie... ale im bardziej sie w temat zagłębiam, tym mniej rozowo to wyglada, choc plusow wciaz jest sporo...

sprawa nadal nie roztrzygnieta... wiec jesli ktos ma jeszcze jakies opinie, to czekam na pomoc w wyborze...

1,2TDI czy 1,4TDI???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:41, 10 Cze 2008
Janek
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmno/Toruń
Płeć: chłopak


Polityk ma 1,4 TDI może ci powie coś więcej o tym silniku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zakup Lupo
  Forum Archiwum LKP Strona Główna » Archiwum
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin